Saturday, July 9, 2011

Hari Jaya Waris 2011

Assalamualaikum..

Ehem..ermm...nk cter psal ap eh? Huhu..ikut tjuk la. Ok..post kli neh kta cter ttg Hari Jaya Waris di Sek Men Keb Dot2. Haha.mls tlis nama pnuh sek. Bkn best pn tlis nma pnuh sek. Eh2..relax ar pngetua. Jgn mrah. Huhu.. Sbnarnya tlis nma pnuh sekolah je yg xbest tp blajar kat sekolah ni best. Ada kwn2 yg sntiasa ada brsama aku wktu susah dan sng, ada cikadiksayang  yg sntiasa mnja n mnyokong aku, ada cikgu2 yg supporting/sporting. Haa..ni stu lg prkataan yg mng'konfius'kan aku. Td 'selsema/selesema' skrg 'supporting/sporting' lak. Haih..dunia2. Ap nk jd dunia skrg neh?! Heh? Aku lri tjuk da neh..ngarut je lebih dari td lg. Ok2..back to basic. Pada 7.7.2011 sekolah aku ada buat hari jaya waris, hari di mana ibu bapa setiap pelajar akn dtg utk melihat sndiri keputusan peperiksaan anak mereka sambil berbncang dgn cikgu2 tntang disiplin n prestasi ank2 di sekolah. Huhu..skemanya. Mcm2 peristiwa jadi hari ni, ada peristiwa cuak, happy, sdih n mrah. Nak taw satu2 x? Hehe.. Heh? Nak? Mampuih aku..huhu. Ok lah..kte cter je la satu2.

Peristiwa Happy
Peristiwa hppy ni nk describe mcm mne eh? Hmm..ala..yg hppy hari ni sbb aku n kwn2 boleh main futsal. Punya la pnat d0k ukur BMI n pjuk ckgu nak main futsal. Akhirnya, cikgu trmakan jugak dgn pjukan kami ni. Haha..hbat kn kami ni. Nak lg sy0k, aku bleh b0h gol..haha. Tp satu je la..huhu. Hope sgt cikadiksayang dtg tgk aku main bola. Tp tkut jd mcm thun lps je, pnya sy0k main bola thun lps sbb cikadiksayang tgk aku main bola , tgk2 bola da mkn tgn aku. Xpasal2 berbalut mcm penguin tgn aku neh. Hahaha..

Peristiwa Sedih
Huhu..yg ni xbpe best. Cter pndek2 da la. Yg sdih ni sbb aku gduh dgn kwn aku, Naon. Huhu..psal mulut badan binasa. Silap aku jgk, trlps ckp pnya psl. Last2 gduh..Tp Alhamdulillah, skrg da ok. Da2..peristiwa seterusnya pulak.

Peristiwa Cuak
Yg ni mungkin pnjang skit. Huhu..nak taw sbb ap? Hahaha...parents cikadiksayang dtg la which mean my parents-in-law. Huhu..cuak abes aku neh. Maknya xpe lagi, tapi yg ayahnya yg aku xboleh tu. Ayahnya tu grang taw. Tgk mka je nmpk lmbut tp grang ooo..(eh? mne aku taw neh?) My parents-in-law neh dtg lwat skit. Agak2 dlm pkul 1 bru smpai. Wafi (my adik ipar) pn dtg la..bdk comey yg gemuk tu pun dtg. Sjuk hti dpt tgk mka dy. Huhu..smpai2 je my PIL (parents-in-law) aku trus eskort diaorg g klas aku. Hahaha..ada ciri2 mnantu yg baik x? Tp yg xbestnye aku xtgur lngsung diaorg sbbnye aku tkut trutama skali yg ayhnya. Skadar boleh bg salam je. Huhu..tnggu pnya tnggu pnya tnggu, akhirnya abes jgk PIL aku tu smbang dgn ckgu ttg ank diaorg yg kiut-miut tu (just 4 me. ok!). Kalau da abes that mean boleh balik la. Ingatkan boleh balik skali dgn cikadiksayang, tgk2 kna blik dgn ayahnya pulak. Hahaha..taw sbb ap? Slalunya tiap2 pg aku akn pparking sblah motor KCX cikadiksayang tu, so, sbb tu la aku ingat nak balik dgn dia la. El0k kalih blakang je dgn pnuh harapan dia ada kat blakang, Nah!! amek ko!! Ayah dia yg dtg bkn dia. Cantek! Pnya la ketaq lutuit neh nak motor KCU aku neh. Mcm2 jawapan yg aku fikir dlm otak aku neh. Get ready siap2 k0t2 ayahnya nak tnya mcm2 jpgi. Pnya la ltih otak neh brfikir last2 satu apa pn ditanya ayahnya. Fuhh..ok la jgk. At least aku xla gagap2 nak jwb. Hahaha..tu la yg cuaknya. Sbnarnya byk lg yg buatkn aku cuak tp mls la mnaip. Lnguh abes jri jemariku ini. Huhu..
Baiklah, dgn ini aku mnutup bicara aku dgn mntak maaf klau ada trkasar bhasa or xphm lngsung bhasa apa yg aku tlis kat ats neh. Lg satu aku nk ucapkan terima kasih sbb sudi baca walaupun pnjang. Huhu..Sekian. Assalamualaikum..

0 comments:

Post a Comment

hmm..